instagram arrow-down
Denis Doeland

Hoofdstukken

Visiestukken die dj’s en festivals verder op weg helpen

Geschatte leestijd – 2 minuten

De dance-industrie is hard aan digitalisering onderhevig. Zij loopt als industrie voorop. Dit bleek uit het onlangs verschenen IMS Annual Business Report 2017. Daarom wordt deze uitgave continue aangevuld met visiestukken. Deze visiestukken sluiten aan op de theorie achter ‘EDM en de Digitale Wereld’ en voorzien van advies welke stappen dj’s en organisaties verder moeten nemen om zo voorop de golf van digitalisering mee te kunnen.

1.Hoe overleef je in de dance festivalmarkt

Al geruime tijd denkt mening organisator van festivals in de dance-industrie als je het vraagt dat de festivalmarkt op zijn hoogtepunt moet zijn. Maar wat nu als de festivalmarkt op zijn hoogtepunt is en de omzet in de branche niet meer toeneemt? Dit visiestuk geeft inzicht. Hoe overleef je de felle concurrentiestrijd? Of hoe treed je toe als nieuwkomer?

Lees hier meer …

2.De volgende stap is automatische communicatie

Chatbots – kort bots genoemd – zijn al een tijdje aanwezig. Nu Facebook organisaties in staat stelt om geautomatiseerde customer support en interactieve ervaringen te leveren door middel van bots via Messenger zullen bots oftewel de conversational interfaces overal in het netwerk opduiken. Wat kunnen organisaties leren aan de hand van een voorbeeld van de implementatie van automatische communicatie bij een Nederlandse top dj Hardwell?

Lees hier meer …

3.Hoe de dance-industrie in 2017 verandert

Het nieuwe jaar is begonnen en de concurrentie onder dj’s en in het festivallandschap wordt moordend dit jaar. Nog niet eerder in 25 jaar tijd heeft het landschap de omvang gekend die het dit jaar gaat krijgen. Meer dan 400 dance-festivals van meer dan 300 unieke merken die allemaal vechten om de gunst van de festivalganger. En bijna 1.600 Nederlandse dj’s die nationaal tegen elkaar en internationaal opboksen tegen meer dan 37.000 internationale collega’s. Waar moet de dance-industrie zich op richten het komende jaar?

Lees hier meer …

4.Hoe een dj zich moet organiseren

Drie jaar geleden gaven business leaders in een onderzoek van Coleman Parkes Research aan dat zij verwachtten dat organisaties in 2019 digitaal volwassen zouden zijn. Diverse partijen in de dance-industrie zijn inmiddels gestart met hun digitale transformatie. Voor de dance-industrie is digitale transformatie inmiddels onvermijdelijk. Dj’s blijken te beseffen dat ze digitaal contact moeten onderhouden met hun fans. Echter, uit bovenstaand artikel blijkt dat (het proces van) digitale transformatie niet hoog op de agenda staat. Het maken van deals heeft prioriteit, zo lijkt het. Dat is een zorgelijke ontwikkeling. Zonder digitale transformatie is de toekomst van een dj namelijk onzeker. En worden simpelweg geen goede deals gemaakt. Wat dit precies inhoudt?

Lees hier meer …

Wil je de diepte in? Wil je weten de dance-industrie anno nu werkt? Check dan onderstaande hoofdstukken.

Hoofdstukken

  1. Noot van de auteur
  2. Voorwoord: EDM en de digitale wereld
  3. Inleiding: EDM en haar revolutionaire karakter
  4. De rol van het internet ecosysteem
  5. Het businessmodel tegen het licht
  6. Hoe richt je jouw organisatie in?
  7. De basis van een digitale strategie
  8. Een fanbase met informatie is de sleutel
  9. Bedrijfswaarde binnen de digitale wereld
  10. Transformatie naar een digitaal volwassen onderneming
  11. Epiloog: Word geen Hansje Brinker
  12. Addendum I – Zitten sommige dj’s aan hun plafond?
  13. Addendum II – Contentmakers laat je digitale naïviteit verdwijnen
  14. Bijlagen
  15. Over de auteur
  16. Bronnen
  17. Colofon
Geef een reactie
Jouw email wordt niet weergegeven. * = verplicht.

*

*

%d bloggers liken dit: