instagram arrow-down
Denis Doeland

Hoofdstukken

Foto’s

Xolali.com

Over de auteur

Carrière

Auteur Denis Doeland (Utrecht 1971) is vanaf 1993 actief in de muziek-industrie (Dance). Hij startte bij platenwinkel Bad Vibes van waar de eerste muziekactiviteiten van ID&T starten. Later bij ID&T houdt hij zich bezig met compilaties, het uitbrengen van vinyl en CD-singles en het uitlicenseren van repertoire. Daarnaast startte hij in 1995 de muziekuitgeverij van ID&T.

In 1999 gaat hij aan de slag bij het label Combined Forces. Hij doet de internationale exploitatie van het repertoire van het label, de samenwerking met artiesten en zet zijn eerste stapjes in de richting van online exploitatie van muziek.

Begin 2002 ontstaat het idee om DDMCA (Denis Doeland Management Consultancy en Advies) op te richten. Met de opgedane know-how adviseert Denis beginnende artiesten, producenten en rechtenexploitanten. Na een aantal (internationale) succesvolle projecten, zet hij DDMCA op een laag pitje en keert terug naar zijn eerste liefde ID&T om te werken voor: de Muziekuitgeverij – ID&T Publishing, de muziekprogrammering van ID&T Radio en de start up van Dance-Tunes, het online MP3 download-platform van ID&T.

De laatste periode van zijn 18-jarige carrière bij ID&T heeft Denis zich bezig gehouden met de exploitatie van intellectueel eigendom en de online activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. In Mei 2011 richt hij zich volledig op zijn adviesbureau DDMCA om verder te werken in de vele deelgebieden binnen het intellectueel eigendom en technologie spectrum. Heden ten dage is Denis actief in de entertainment-, media- en sportbranche. Naast werkzaamheden voor zijn eigen adviesbureau, zit Denis in de Raad van Advies van Fanalists, NXTLI en 24EDM.

Digitale wereld

Als specialist in de digitale wereld helpt Denis tegenwoordig bedrijven en organisaties internet en social media toe te passen om zo te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van fans, klanten, medewerkers en andere betrokkenen. Op het gebied van kennisontwikkeling, kennisdeling en consultancy in combinatie met de inzet van technologie, internet en social media loopt Denis voorop in Nederland. Denis levert zijn diensten tegenwoordig zelfstandig in de vorm van o.a. adviezen, analyses, lezingen, waarderingen, trainingen, social media monitoring en internet monitoring.

Sinds begin 2013 is hij, naast zijn werkzaamheden als consultant en adviseur voor diverse bedrijven en organisaties, docent aan de Fontys Hogeschool in Tilburg. Naast het doceren werkte Denis samen met Ger Hofstee aan het boek ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu‘ dat inmiddels is verschenen. Verder blogt en schrijft Denis voor Emerce, Marketingfacts, Adformatie, LiveScope, Sportnext, Digital Economics, Fast Moving Targets, Fanfiber, True, DJ Mag en diverse gastblogs.

Lees hier meer

Lees hier het blog van Denis Doeland

Contact

Contact met Denis? Kijk dan hier …

%d bloggers liken dit: