instagram arrow-down
Denis Doeland

Hoofdstukken

Reviews

Wat vonden lezers van deze uitgave van EDM en de Digitale Wereld?

Lees onderstaande reviews …

“Denis voelt feilloos aan waar vandaag de dag nog volop kansen liggen voor ondernemingen die nog onvoldoende bezig zijn met digitalisering. Waar de jongere generatie van nu 24/7 online actief is en een groot deel via social media hun leven invullen, lopen organisaties op dit gebied vaak nog achter of ontbreekt de noodzakelijke kennis. Voor iedere ondernemer, die zich hier op oriënteert of de transformatie wil maken naar een digitale onderneming, is dit boek een must.”  

(Jan Lok – Managing Director B2S)


Digitalisering? Ik vond het maar een raar en vaag woord. Wat moet ik ermee en wat heb ik eraan?  En hoe in godsnaam moet ik het uitleggen, zowel intern als extern als ik ga zeggen dat ALDA ‘digitaal’ gaat. Door Denis ben ik wakker geschud in de digitalisering van de maatschappij, ons werk en met name richting de Millennials, de primaire doelgroep van ALDA. Dit boek is een fantastisch handvat en basis om jezelf wegwijs te maken in deze wereld. De mogelijkheden en kansen zijn in ieder geval oneindig!

(Allan Hardenberg – CEO ALDA events – The Flying Dutch, Amsterdam Music Festival, Armin Only, I AM Hardwell)


“Goed opgebouwd, onderbouwd en leesbaar met veel aandacht voor de toekomst. Een must read voor beginnende en hedendaagse dj’s en mensen werkzaam in de dance industrie.”

(Cor Stutterheim – voormalig President en CEO Logica/CMG)


“Dance is onlosmakelijk verbonden met electronica, technologie en digitalisering. Hoewel er inmiddels wereldwijd miljarden omgaan in deze snelgroeiende creatieve industrie, wordt het debat over de rol van techniek en internet binnen de Dance gedomineerd door meningen en aannames.

‘EDM en de Digitale Wereld’ daarentegen is gefundeerd op data-analyses. Deze methode en bijbehorende uitkomsten zijn een eyeopener. Met een compacte schrijfstijl en treffende praktijkvoorbeelden schetst Denis Doeland de verstrekkende gevolgen van de digitalisering voor artiesten en organisatoren. Gelukkig biedt de auteur ook strategieën die de Digitale Wereld omarmen.

‘EDM en de Digitale Wereld’ is een dankbare bron voor mijn onderzoek naar Dance als cultuurwetenschapper, en komt met stip op de verplichte literatuurlijst voor de studenten van The School of House, de vakopleiding voor de Dance industrie. Een must-read voor iedereen die werkzaam is in de Dance. Maar de scope van dit boek reikt veel verder. Want de Digitale Wereld is een nieuw paradigma, zo stelt Doeland terecht.”

(Victor Coral van de Ven – DJ, Dancewetenschapper en Hoofd Educatie & Content bij The School of House)


Ik ken niemand, die zo’n duidelijk beeld geeft en zo’n uitgesproken visie heeft over de muziekindustrie als Denis Doeland. En dan niet met de natte vinger, maar alles gestaafd door zijn rijke ervaring, onweerlegbare cijfers en duidelijke (vaak verrassende) statistieken. De studenten ontvangen duidelijke informatie waar ze echt vooruit mee kunnen komen in hun muzikale bestaan. Ik, als eigenaar van Sound Éducation, ben dan ook erg blij met zijn lessen.

(Ignace Dhont – eigenaar Sound Education – opleiding gehouden op de Universiteit Utrecht)


“Het boek is uiteraard duidelijk geschreven voor de wereld van EDM, maar ook leerzaam voor mensen die zich buiten die wereld begeven. De problemen waar de EDM mee kampt zijn van toepassing op veel bedrijven en dat maakt de oplossingen ook relevant voor andere branches. Het is niet voor beginners geschreven: je moet op zijn minst een (online) marketingachtergrond hebben, anders snap je (denk ik) niets van de terminologie.

Ik vond het, vooral na de eerste veertig bladzijden, prettig lezen en ook zeer interessant. Op gebied van strategiebepaling is het voor ieder bedrijf misschien anders, maar de kern blijft hetzelfde: kijken, luisteren, actief en slim participeren en anticiperen op mogelijkheden en kansen. Voor iedereen die zich met digital business bezighoudt, in welke branche dan ook, zeg ik: lezen!”

Lees hier: de complete review op Marketingfacts

(Corinne Keijzer – Marketingfacts)


ebook download edm en de digitale wereld.001

Liever een papieren exemplaar? Bestel het boek hier