De auteur heeft zich laten inspireren door documentaires, auteurs, bloggers, experts, literatuur, papers, rapporten, onderzoeken, gegevens, blog posts, nieuws en artikelen op sites en heeft getracht met de grootst mogelijke zorgvuldigheid te schrijven. Naast de direct aangegeven bronnen met voetnoten in de tekst zijn andere bronnen geraadpleegd. De bronnen en de gepresenteerde inhoud, gegevens, afbeeldingen en illustraties zijn gebaseerd op de meest actuele informatie op het moment van publicatie. Desondanks kan de verstrekte informatie, op het moment van publicatie, achterhaald zijn of onjuistheden bevatten. Indien een bron ontbreekt wordt deze bij een volgende versie toegevoegd.
Hoofdstuk 3
Documentaires:
- Pump Up the Volume – The History of House Music (Channel 4 – 2001)
- The Summer of Rave 1989 (BBC – 2006)
Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:
Wikipedia, Forbes, Business Insider, 3voor12, Billboard, Eventbrite, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Doeland’s Digitale Wereld, EliteDaily, Wall Street Journal, Mashable, Social Media Today, Digital Music News, Volkskrant, djBroadcast, Tomorrowland, Armin van Buuren, Afrojack, Tiesto, Blasterjaxx, Martin Garrix, Nicky Romero, Hardwell.
Hoofdstuk 4
Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:
Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Global Web Index, WeAreSocial, ConversationPrism.com, SocialMediaModellen.nl, Doeland’s Digitale Wereld, Rankingz.
Hoofdstuk 5
Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:
Wikipedia, Business Model Generatie, Marketing Online, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Doeland’s Digitale Wereld, DDMCA, Dr. Anthony Curtis, Mass Communication Dept., University of North Carolina at Pembroke, Future of Music Coalition, Fred Cavazza.
Hoofdstuk 6
Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:
Jurrian Tromp, Doeland’s Digitale Wereld, DDMCA, Rez Management, De wereld van morgen, Hans Goedvolk.
Hoofdstuk 7
Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:
DDMCA, Jibe Company, Doeland’s Digitale Wereld, Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Frankwatching, Marketingfacts, Dutch Cowboys, Mediaweb, One4marketing, Millward Brown.
Hoofdstuk 8
Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:
Hans Peter Luhn, Livescope, Jibe Company, DDMCA, Jibe Company, Doeland’s Digitale Wereld, Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu,
Hoofdstuk 9
Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:
Annet Aris, vianovaarchitectura.nl, blog.io.nl, mostfrankly, NCOI, Adformatie, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Doeland’s Digitale Wereld, DDMCA, Forbes, James F. Moore, Financieel Dagblad, Pim van Berkel, Billboard, Socialmediamodellen.nl.
Hoofdstuk 10
Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:
Jim Collins, Carol Dweck, Andrew Brotman, DDMCA, Jibe Company, Doeland’s Digitale Wereld, Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu.
Hoofdstuk 11
Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:
Sprookjesbeeldenaanzee.nl, Andrew McAfee, DDMCA, Jibe Company, Doeland’s Digitale Wereld, Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Billboard.
Hoofdstuk 12
Originele tekst is verschenen op Doeland’s Digitale Wereld.
Hoofdstuk 13
Originele tekst is verschenen op Doeland’s Digitale Wereld.
Visiestuk: ‘De uitdaging die video heet’
- //www.livescope.nl/news/partnershipstrategy/waarom-2016-het-jaar-van-de-videocontent-wordt-9148
- //www.adformatie.nl/blog/waarom-videocontent-het-internet-gaat-domineren
- //www.newsengine.eu/69-van-alle-internetverkeer-in-2017-zal-bestaan-uit-videocontent/
- //www.frankwatching.com/archive/2015/04/02/zo-kijken-jongeren-nemen-youtube-en-netflix-de-rol-van-tv-over/
- //www.emarketer.com/Article/What-Millennials-Up-with-Digital-Video/1012939
- //www.piercom.com/insight/millennials-hungry-video/
- //www.reelseo.com/millennials-ensure-46-percent-video-consumed-via-mobile/
- //www.adweek.com/news/advertising-branding/infographic-video-sites-millennials-cant-live-without-and-ads-they-can-live-170132
- //www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Technology-Media-Telecommunications/gx-tmt-millennials-and-%20mainstreaming-of-digital.pdf
- //www.statista.com/statistics/283815/millennials-popular-digital-video-categories/
- //www.fipp.com/news/insightnews/chart-millennials-pay-for-entertainment-not-news
- //www.nielsen.com/us/en/insights/reports/2015/screen-wars-the-battle-for-eye-space-in-a-tv-everywhere-world.html
- //www.nielsen.com/us/en/insights/news/2015/age-of-technology-generational-video-viewing-preferences-vary-by-device-and-activity.html
- EDM en de Digitale Wereld – waarom dj’s, evenementen en festivals moeten veranderen
- vanAnaloognaarDigitaal.nu – de digitale verandering
Publicaties
- The economic significance of Electronic Dance Music (EDM) for the Netherlands (2012)
- IMS Report 2015 – The EDM industry study by Kevin Watson
- IMS Report 2014 – The EDM industry study by Kevin Watson
- Rethink Music 2013
- De transactiekosteneconomie van de Dance industrie
- Dutch Dance Top sector
- Dance in Nederland – De betekenis en impact van dance op de Nederlandse economie en maatschappij: een verkenning (2003)
- EDM Monitor 2013 by Rankingz
- Electronic Dance Music (EDM): The Digital Pangea
- Spinnin Records – Een aanvullend verdienmodel
- Tomorrowland – Followed by humans or robots?
- De adaptatie van de muziekindustrie aan een snel evoluerende, digitale omgeving
- SFX buys ID&T – Does data have a price finally?
- Social Media Valuation and the Value of a User
- Valuation of online social networks
- The story behind social media valuation