instagram arrow-down
Denis Doeland

Hoofdstukken

Bronnen

De auteur heeft zich laten inspireren door documentaires, auteurs, bloggers, experts, literatuur, papers, rapporten, onderzoeken, gegevens, blog posts, nieuws en artikelen op sites en heeft getracht met de grootst mogelijke zorgvuldigheid te schrijven. Naast de direct aangegeven bronnen met voetnoten in de tekst zijn andere bronnen geraadpleegd. De bronnen en de gepresenteerde inhoud, gegevens, afbeeldingen en illustraties zijn gebaseerd op de meest actuele informatie op het moment van publicatie. Desondanks kan de verstrekte informatie, op het moment van publicatie, achterhaald zijn of onjuistheden bevatten. Indien een bron ontbreekt wordt deze bij een volgende versie toegevoegd.

Hoofdstuk 3

Documentaires:

  • Pump Up the Volume – The History of House Music (Channel 4 – 2001)
  • The Summer of Rave 1989 (BBC – 2006)

Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:

Wikipedia, Forbes, Business Insider, 3voor12, Billboard, Eventbrite, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Doeland’s Digitale Wereld, EliteDaily, Wall Street Journal, Mashable, Social Media Today, Digital Music News, Volkskrant, djBroadcast, Tomorrowland, Armin van Buuren, Afrojack, Tiesto, Blasterjaxx, Martin Garrix, Nicky Romero, Hardwell.

Hoofdstuk 4

Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:

Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Global Web Index, WeAreSocial, ConversationPrism.com, SocialMediaModellen.nl, Doeland’s Digitale Wereld, Rankingz.

Hoofdstuk 5

Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:

Wikipedia, Business Model Generatie, Marketing Online, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Doeland’s Digitale Wereld, DDMCA, Dr. Anthony Curtis, Mass Communication Dept., University of North Carolina at Pembroke, Future of Music Coalition, Fred Cavazza.

Hoofdstuk 6

Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:

Jurrian Tromp, Doeland’s Digitale Wereld, DDMCA, Rez Management, De wereld van morgen, Hans Goedvolk.

Hoofdstuk 7

Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:

DDMCA, Jibe Company, Doeland’s Digitale Wereld, Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Frankwatching, Marketingfacts, Dutch Cowboys, Mediaweb, One4marketing, Millward Brown.

Hoofdstuk 8

Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:

Hans Peter Luhn, Livescope, Jibe Company, DDMCA, Jibe Company, Doeland’s Digitale Wereld, Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu,

Hoofdstuk 9

Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:

Annet Aris, vianovaarchitectura.nl, blog.io.nl, mostfrankly, NCOI, Adformatie, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Doeland’s Digitale Wereld, DDMCA, Forbes, James F. Moore, Financieel Dagblad, Pim van Berkel, Billboard, Socialmediamodellen.nl.

Hoofdstuk 10

Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:

Jim Collins, Carol Dweck, Andrew Brotman, DDMCA, Jibe Company, Doeland’s Digitale Wereld, Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu.

Hoofdstuk 11

Nieuws-sites, sites, blogs, bloggers, studies, rapporten, afbeeldingen, auteurs, passages:

Sprookjesbeeldenaanzee.nl, Andrew McAfee, DDMCA, Jibe Company, Doeland’s Digitale Wereld, Wikipedia, vanAnaloognaarDigitaal.nu, Billboard.

Hoofdstuk 12

Originele tekst is verschenen op Doeland’s Digitale Wereld.

Hoofdstuk 13

Originele tekst is verschenen op Doeland’s Digitale Wereld.

Visiestuk: ‘De uitdaging die video heet’

Publicaties