Geschatte leestijd – 2 minuten
ID&T is wereldwijd een toonaangevend merk in de dance-industrie. Hoe zette het bedrijf in op haar digitalisering? En hoe pakt ID&T dat vandaag nog aan? Dat lees je in deze vijf must-reads over ID&T. Ontdek op welke doelen je moet sturen, als je ID&T-ambities hebt. Juist tijdens en na de coronaperiode.
1 | Hoe ID&T startte met haar digitalisering
Meer dan tien jaar geleden organiseerde ik de eerste Social Media Update bij ID&T, Q-dance en Sensation. De slides van een van deze Social Media Updates uit 2010 is bewaard gebleven en tot op heden relevant. Ontdek in dit stuk hoe meer dan tien jaar geleden de digitalisering van de dance-industrie startte.
2 | ID&T en Q-dance halen alles uit fan-relatie
Michael Guntenaar is verantwoordelijk voor het optimaliseren van de fan-relatie bij de merken die onder de ID&T groep vallen, waaronder Q-dance. De voorliefde van Michael voor hardere dance-stijlen en de technische kant van de entertainmentindustrie komen in zijn rol als CDO (digitale eindbaas, red.) perfect samen. Lees hier hoe hij alles uit de relatie met de fans van Q-dance en de andere merken van ID&T probeert te halen.
3 | Heeft data een prijs gekregen?
Er wordt veel over het modewoord ‘Big Data’ geschreven. Ook over de waarde van data wordt veel ‘gesproken’ online. Wat is nu een redelijke waarde? Heeft data onlangs een echte prijs gekregen? De overname van de Nederlandse organisator ID&T door het Amerikaanse SFX Entertainment lijkt een inzicht te geven in de waarde van data. Leer er meer over in dit blog.
4 | Thunderdome de basis van verandering en kansen
In de jaren negentig stopte ik met mijn studie rechten en begon ik een platenzaak genaamd Bad Vibes. Deze platenzaak heb ik samen met Duncan Stutterheim opgezet. Vanuit daar was ik als dj en A&R manager verantwoordelijk voor de muziek selectie en rechten van alle Thunderdome CD’s, waarvan er miljoenen werden verkocht. Het muzieklabel van ID&T zag haar levenslicht. Evenals de muziekuitgeverij die ik opzette. Thunderdome als basis van verandering en kansen. Gabber en de ontwrichting van de entertainmentindustrie. Ontdek hier meer.
5 | De 5 doelen waar dj’s en festivals op moeten focussen
Als dj kan je het idee hebben dat je alleen maar bezig hoeft te zijn met het uitbrengen van nieuwe muziek en het scoren van optredens. Festivalorganisaties hebben de verwachting dat hun bestaan draait om het verkopen van zoveel mogelijk tickets. Daar ben ik het niet mee eens. In de bijna 30 jaar dat ik actief ben in de muziekindustrie, heb ik ontdekt dat er vijf doelen zijn waar je als dj of festival op moet focussen.
* De bovenstaande case komt uit een andere publicaties van het blog van Denis Doeland getiteld ‘Digitaal Vermogen’

Nog niet overtuigd? Koop dan het eBook volgens het Pay What You Want principe. Dat kan hier.
Liever een hardcopy? Bestel hem hier …
Andere boeken van Denis Doeland zijn ook verkrijgbaar via